PODIJELI

Njemački visoki savezni upravni sud u Lajpcigu donio je juče dugoočekivanu presudu, prema kojoj njemački gradovi i opštine u svojim područjima mogu da zabrane vožnju starijim automobilima sa dizel motorima, s obzirom na prekoračenje graničnih vrijednosti azot-dioksida (NO2), opasnog gasa koji emituju upravo dizelaši.

Zabranom bi mogli da budu zahvaćeni svi automobili koji ne ispunjavaju najnoviji ekološki standard Euro6, a takvih je u Njemačkoj oko 12 miliona.

U presudi je navedeno i prelazno razdoblje za Euro5 dizelaše, kojima vožnja ne može biti zabranjena prije 1. septembra 2019. godine. Dizelaši proizvedeni prije 2005. u Njemačkoj su ranije iz ekoloških razloga praktično otpisani, a najviše ih je uništeno, jer su na taj način vlasnici dobijali velike olakšice pri kupovini novih automobila.

Ali, isto se ne očekuje za novije dizelaše s ekološkim normama Euro4 i Euro5 od 2005. do 2015. Jedno od rješenja su softverske i hardverske izmjene, kako bi ispunjavali najnoviji ekološki standard, ali su one skupe – oko 1.500 eura po automobilu.

Izvjesnije je da će ti automobili završiti u salonima koji prodaju polovna vozila, a pošto će oni u Njemačkoj ubrzo postati nepoželjni, mogla bi da padne njihova cijena, što u krajnjem može dovesti do povećanja broja jeftinih dizelaša i u Crnoj Gori.

Izvor: večernje.hr

Komentariši