Naslovna / Vijesti / Društvo / Rezultati PISA testiranja u 2018. godini pokazali napredak u matematičkoj pismenosti, a očekuje ih dosta posla, posebno u naučnoj pismenosti

Rezultati PISA testiranja u 2018. godini pokazali napredak u matematičkoj pismenosti, a očekuje ih dosta posla, posebno u naučnoj pismenosti

PISA testiranje uključuje ključne školske predmete čitanje, matematiku, nauku i inovativne oblasti. Krajem prošle godine objavljeni su rezultati testiranja 2018 godine na osnovu kojih je konstatovano da je Crna Gora nešto bolja na PISA testiranju, ali da ih u narednom periodu očekuje dosta posla posebno u naučnoj pismenosti. U ovom ciklusu istraživanja učestvovalo je 15 osnovnih škola, 11 gimnazija, 28 srednjih stručnih  škola i 12 mješovitih škola.

Svake tri godine u svijetu, pa i kod nas sprovodi se PISA testiranje u kom se procjenjuje stepen znanja i vještina  koje su petnaestogodišnjaci stekli i koliko ta znanja mogu da primjene u nepoznatom kontekstu.  Fokus je bio na čitalačkoj pismenosti, novina je bila uvođenje čitalačke pismenosti.

“Neznatna razlika u rezultatima i na nivou OECD-a i na nivou Crne Gore u odnosu na prethodni ciklus je zenemarljiva upravo zbog uvođenja digitalnog čitanja, pa možemo reći da su rezultati iz čitalačke pismenosti na nivou prethodnog ciklusa. Takođe, i iz čitalačke pismenosti napredak je u odnosu na 2006. godinu 29 bodova“, rekla je direktorica Ispitnog centra, Dragana Dmitrović.

Ostvareni rezultati iz čitalačke pismenosti su 421, iz matematičke 430, a iz naučne 415 što nas svrstava u drugu trećinu ukupnog broja testiranih zemalja.

“Nemamo razloga da budemo nezadovoljni rezultatima, ali treba još mnogo rada da bismo bili zadovoljni”, objašnjava Dmitrović i dodala „U dijelu naučne pismenosti potrebno je raditi na opremanju kabineta, laboratorija da bi učenici mogli izvoditi vježbe, eksperimente u kontrolisanim uslovima i na taj način sticali praktično i primjenjljivo znanje.”

“Rodne razlike su takve da upućuju na jednak stav prema obrazovanju, te kvalitet obrazovanja među polovima. Odnosno, u čitalačkoj pismenosti, u kojoj je i najveća razlika, ona je u korist djevojčica, mada se sada smanjuje. Dječaci su nešto bolji iz matematike, dok su iz naučne pismenosti razlike u bodovima neznatne i to u korist djevojčica“, istakla je direktorica direktorata u Ministarstvu prosvjete.

Obrazovna reforma sprovedena je 2017. godine, a testiranje bilo 2018 godine, pa je direktorica direktorata u Munistarstvu prosvjete posebno je napomenula da se puni efekat reforme u kontekstu PISA testiranja možemo očekivati na narednom testiranju.

Značaj ovog testiranja je u velikoj geografskoj pokrivenosti. Naime 2018. godine u testiranju PISA učestvovalo je svih 37 zemalja članica OECD‐a i 42 partnerske zemlje i ekonomije. Dakle ukupno 79 zemalja.

O Dragana Đurišić

Pročitajte i

Krizni medicinski štab: Pregledi pacijenata sa simptomima COVID19 u domovima zdravlja

Svi domovi zdravlja u Crnoj Gori opremljeni su i kadrovski i tehnički i u punom …

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *