Naslovna / Vijesti / Hronika / U opštinama najčešće inicijative za smanjenje brzine

U opštinama najčešće inicijative za smanjenje brzine

Savjet za građansku kontrolu rada policije već nekoliko godina sprovodi, kao poseban program, praćenje primjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima. U istraživanju Savjeta, u koje su Dnevne novine imale uvid, učestvovalo 17 opština i jedna gradska opština.

“Intencija je bila da se utvrdi i osnaži interesovanje i učešće lokalnih samouprava za politiku i praksu bezbjednosti saobraćaja. Savjet je ocijenio da sve lokalne samouprave u Crnoj Gori imaju posvećenu pažnju i pojačanu brigu za bezbjednost djece u saobraćaju, ali da tematske obrazovne aktivnosti uglavnom osmišljava i sprovodi Uprava policije preko lokalnih organizacionih jedinica”, navodi se u istraživanju.

Posebna pažnja u istraživanju je posvećena i ograničenjima brzine.

“Najčešće su inicijative za smanjivanje brzine, ali je bilo i zahtjeva za povećanje dozvoljene brzine na određenim lokacijama. Tačno je da se u kontinuitetu unapređuje kvalitet crnogorskih puteva ali potrebna je opreznost pri eventualnom donošenju odluka o povećanju. Sva istraživanja u svijetu pokazuju da se povećanjem brzine poveća i rizik nastanka saobraćajnih nezgoda i svih posljedica koje njih prate. Vozači pokazuju nezadovoljstvo ograničenjima brzine na pojedinim lokacijama i za to najčešće, bez osnova, smatraju odgovornom policiju zbog izricanja kaznene sankcije”, navodi se u istraživanju.

Savjet se interesovao da li je, u periodu 2016-2018. godina, razmatrano pitanje određenih izmjena i definisanja drugačijih ograničenja brzine na području opštine, ako jeste ko je bio podnosilac tih inicijativa i šta je sadržajno nosila sa sobom takva odluka.

Zatraženo je da opštine preciziraju i lokacije na kojima su promijenjena ograničenja brzine.

“U Plužinama, Golubovcima, Tivtu, Bijelom Polju, Kolašinu, Petnjici, Mojkovcu, Tuzima i na Žabljaku nije bilo podnijetih inicijativa za ograničenje brzine na području opština, niti je pitanje izmjena ograničenja brzine razmatrano. Na Cetinju nije bilo podnosilaca inicijative za izmjenu ograničenja brzine, ali je bilo pojedinačnih zahtjeva za postavljanje usporivača brzine na pojedinim lokacijama u gradu gdje se ne poštuju utvrđena ograničenja brzine”, navodi se u istraživanju.

Opština Gusinje, kao najmlađa lokalna samouprava, od formiranja sa pažnjom je pristupila bezbjednosti građana u saobraćaju i donijela odluku o opštinskim i nekategorisanim putevima i odluku o bezbijednosti saobraćaja na teritoriji opštine Gusinje.

U rožajskoj opštini kao jedno od kritičnih mjesta na putevima prepoznat je potez magistralnog puta Rožaje-Kalače, od Rasadnika do Kalača, gdje se dogodio veliki broj saobraćajnih nezgoda.

“Tu je brzina, projektom i saobraćajnim znakom ograničena na 60km/h, smanjena na 40km/h, a rezultati toga su već prepoznatljivi. Istu inicijativu je opština uputila i za mjesnu zajednicu Bać, na magistralnom putu Rožaje-Dračenovac, pored osnovne škole, kao i u MZ Biševa na regionalnom putu Zeleni-Vuča, takođe na potezu pored osnovne škole u Biševu”, navodi se u istraživanju.

Izmjene ograničenja brzine u odnosu na brzinu ograničenu odlukom o regulisanju javnog saobraćaja na području Pljevalja, izvršene u ulicama koje gravitiraju ka školskim objektima, na raskrsnicama sa nedovoljnim trouglovima preglednosti i na gradskim saobraćajnicama koje nijesu obezbijeđene pješačkim površinama na kojima su izraženi pješački tokovi i na ulicama na kojima su intenzivni saobraćajni tokovi motornih vozila.

U beranskoj opštini brzina kretanja vozila na putevima i ulicama na području grada i u naseljima ograničena je na 40 km/h, odnosno na najviše 30 km/h pored škola, vrtića i zdravstvenih ustanova.

U Herceg Novom je bilo više inicijativa građana koji su predlagali smanjenje ograničenja brzine na putevima u zonama škole kao i povećanje ograničavajuće brzine na nekim dionicama magistralnog dijela puta koji prolazi kroz opštinu, a građani koji su podnosili inicijative su upućeni na obraćanje Ministarstvu unutrašnjih poslova Upravi policije.

U Kotoru je, na osnovu Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima usvojena odluka o regulisanju saobraćaja na teritoriji ove opštine koja propisuje ograničenje brzine na opštinskim putevima.

U Baru je nekoliko ulica određeno zonom usporenog saobraćaja.

“Obzirom da u Ulici obala Iva Novakovića (od Ulice Brvačke do Ulice sutomorske) i u Ulici sutomorskoj (od Ulice obala Iva Novakovića do Ulice kapetana Ivana Jakoba Zankovića) nema izgrađenog trotoara, već ovaj kolovoz koriste i pješaci i vozila, pri čemu je u terminu od 1. juna do 1. oktobra pojačan intenzitet pješačkog saobraćaja, bilo je neophodno da se radi bezbjednosti pješaka ove dionice ista odredi kao zona usporenog saobraćaja, čime se ograničava kretanje vozila u zoni na 10 km/h”, navodi se u istraživanju.

Takođe, u barskoj ulici Vladimira Rolovića je na inicijativu građana utvrđeno smanjenje ograničenja brzine sa 50 na 30 km/h, radi povećanja bezbjednosti učesnika u saobraćaju, a na zahtjev Uprave policije Centra bezbjednosti Bar, vodeći računa da u naselju Polje nema izgrađenih trotoara, utvrđeno je ograničenje brzine od 30 km/h radi povećanja bezbjednosti učesnika u saobraćaju.

Na zahtjev Uprave policije Centra bezbjednosti Bar, a radi povećanja bezbjednosti učesnika u saobraćaju, prvenstveno djece koja gravitiraju JU OŠ „ Kekec “, u Ulici spičanskoj u Sutomoru utvrđena su ograničenja brzine od 30km/h i 40km/h.

U Ulcinju je obrazovana je stručna komisija koja se, pored ostalog, bavila i postavljanjem takozvanih „ležećih policajaca” radi usporavanja kretanja motornih vozila koji ne poštuju ograničenja od propisanih 40km/h na području cijelog grada, izuzev bulevara „Teuta” gdje je propisana najveća dozvoljena brzina od 50km/h.

U Herceg Novom za dvije godine uklonjeno 90 vozila

Savjet se u istraživanju interesovao i da li se u periodu 2016-2018. godina pristupalo uklanjanju dotrajalih i napuštenih vozila sa teritorije svake opštine.

“U Plužinama, Petnjici, Bijelom Polju, Kolašinu, Kotoru, Baru, Tuzima, Golobovcima i na Žabljaku nije bilo ni slučajeva uklanjanja dotrajalih i napuštenih vozila. U Gusinju su u 2017. godini uklonjena dva vozila koja su bila nepropisno parkirana na javnoj površini, što su učinili sami vlasnici na temelju zapisnika koje im je uputila lokalna inspekcija. U Pljevljima je Komunalna policija je preduzimala određene mjere i radnje iz nadležnosti, u cilju uklanjanja neregistrovanih i havarisanih vozila sa javnih površina i to: u toku 2016. i 2017. godine sačinjeno je 39 Zapisnika o komunalnom nadzoru u okviru kojih je naloženo vlasnicima da sa javne površine uklone havarisane registrovane automobile, a za nepostupanje po ukazu komunalnog policajca izrečene su četiri novčane kazne putem prekršajnog naloga”, navodi se u istraživanju.

U 2016. i 2017. sa javnih površina u Mojkovcu je uklonjeno pet vozila koja su se nalazila u užem centru grada, dok ih na ostalim površinama u dotrajalom i napuštenom stanju nije bilo.

Služba komunalne policije i inspekcijskog nadzora Opštine Herceg Novi preduzima mjere na uklanjanju neregistrovanih i napuštenih vozila, odnosno olupina sa javnih površina. Ove mjere su, kako se navodi, dale značajne rezultate u dva pravca, jedan na uređenju grada i drugi oslobađanjem površine za nedostajući parking prostor. Na ovaj način, tokom 2016. godine uklonjeno je 28 vozila, a 2017. 62 vozila.

Služba Komunalne policije je tokom 2016, 2017. i 2018. godine sa javnih površina u Ulcinju uklonila preko 20 neispravnih i napuštenih vozila angažovanjem „pauka” iz Bara.

Komunalna policija na Cetinju intenzivno preduzima mjere i radnje iz nadležnosti po pitanju uklanjanja dotrajalih morotinih vozila, a predmetne aktivnosti su podrazumijevale prikupljanje podataka o vlasnicma koji broj je dostigao 50 dotrajalih vozila.

Izvor: Dnevne novine

O RTPV

Pročitajte i

UP: U danima vikenda uhapšen 21 vozač

Tokom prethodnog vikenda u Crnoj Gori se dogodilo 37 saobraćajnih nezgoda u kojima su dva …

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *