Naslovna / Vijesti / Politika / Саопштење предсједника ОО НСД-а Пљевља Милана Мија Лекића

Саопштење предсједника ОО НСД-а Пљевља Милана Мија Лекића

Данас ће Скупштина општине, на којој неће присуствовати одборници опозиције усвојити предлог мјера предсједника општине за умањење негативног економског утицаја по грађане и привреду од мјера које је донијело Министарство здравља и Национално координационо тијело због епидемије заразне болести Ковид-19.

Предсједника општине неће имати ко да пита и неће одговорити шта је са извјештајем о раду тима за заштиту и спашавање грађана од пандемије корона вируса које је сам формирао.

Неће одговорити које је мјере предузео у периоду од када је објављена пандемија корона вируса до проглашења Црне Горе као „корона-фри“ дестинације од стране НКТ-а.

Неће објаснити пљеваљским хотелијерима код којих је, како је он објавио, обезбиједио 90 мјеста за карантин, због чега их није попунио, због чега су грађани Пљеваља који су се затекли прије затварања границе ЦГ, прије објављивања корона вируса проводили по 14 дана у Улцињу и другим приморским општинама. Зна ли предсједник да је Пљевљацима, поред тога што би били изоловани од својих ближњих лакше било поднијети изолацију у Пљевљима него у Улцињу и другим приморским градовима.

Неће имати ко да пита и неће одгворити грађанима како су грађани Пљеваља поштовали наредбе НКТ-а, да ли су одлуке селективно примјењиване, да ли је тачно да су пљеваљски ДПС функционери злоупотребљавали епидемију ковид-19 за предизборну кампању, да је предсједник ОО ДПС-а Пљевља, Владо Милинковић, посланик ДПС-а Данијел Живковић и омладина ДПС-а, нарочито они који су запослени у општини и привредним друштвима чији је оснивач општина дијелили брашно и друге намирнице искључиво својм симпатизерима.

Зна ли предсједник да је држава Црна Гора по Закону о заштити становништва од заразних болести, по члану 34 став 7 за коришћење објеката обавезна да плати све трошкове хотелијерима (угоститељима) које су уступили објекте за изолацију из буџета ЦГ.

Зна ли господин предсједник да је попунио ових 90 резервисаних хотелских мјеста да не би никаква помоћ требала пљеваљским хотелијерима, ећ би они били у позицији да помогну другима.

Предсједник то није урадио или због чувања кредита за себе лично, код Владе ЦГ или није имао утицаја на исту.

Овај предлог мјера о умањењу негативног економског утицаја није ништа друго већ класична општинска одлука, није ништа друго већ један подзаконски акт.

Акт који је због пандемија корона вируса проузрокован наредбама, одлукама односно подзаконским актима Министарства здравља и НКТ-а.

Све одлуке које је донијело МЗ и НКТ, осим Одлуке о ограничењу слободе кретања грађана су незаконите и неуставне. Једино Одлука о ограничењу слободе кретања има упориште у Закону о заштити од заразних болести, у члану 55 став 1 тачка 3 и у Уставу Црне Горе члану 39.

  • Одлука МЗ и НКТ-а да се забрањује превоз путничким возилом више од 2 особе супротна је Закону о безбједности у саобраћају у коме је дозвољен превоз за онолико особа на колико је путничко возило регистровано;
  • Одлука о објављивању личних подата грађана који су у самоизолацији супротна је Закону о заштити личних података, поготову што је везана за здравље људи. Ти лични подаци имају карактер тајности.
  • Одлука о ограничењу окупљања, односно забрана да се на јавним површинама не смије налазити више од 1 особе супротна је Закону о јавном окупљању и јавним приредбама са чланом 2 који дозвољава окупљање до 20 лица;
  • Одлука Министарства полиције да уведе полицијски час, забрани кретање од 23-05 часова;
  • Одлука да се Војска Црне Горе ангажује за обезбјеђивање објеката у којима се спроводе мјере карантина због спречавања ширења корона вируса;

Увођењем ових мјера фактички је уведено ванредно стање само што формално није проглашено.

Поставља се основно питање – може ли Одлука која је проузрокована незаконитим и неуставним одлукама бити законита и уставна? Па нормално да не може.

Нужно је било увести ванредно стање!

Да је Скупштина Црне Горе на предлог Савјета за одбрану и безбједност који чине предсједник државе, Владе, парламент увела ванредно стање, ове Одлуке би имале снагу закона па чак би могле да суспрендују одређене норме Устава из домена људских права.

Питање свих питања – због чега Савјет за одбрану и безбједност није предложио Скупштини ЦГ да прогласи ванредно стање?

Није предложио зато што је Савјет партијско тијело ДПС-а, које чине чланови предсједништва ДПС-а, зато што је НКТ партијски орган који чине чланови предсједништва ДПС-а који су свјесно изјегли проглашење ванредног стања како би суспендовали закон, Устав, законодавну и судску власт.

Нису прогласили ванредно стање како би избјегли контролу законодавне и судске власти, како би могли злоупотребљавати пандемију у партијске сврхе.

Полазећи од чињенице да само координационо тијело није изабрано по Закону, није изабрано по Закону:

  • зато што је предсједник НКТ-а по Закону о заштити од зразних болести по члану 10 став 5 представник Министарства одговоран за послове здравствене заштите а не рикало;
  • зато што је 90% наредби Министарства здравља и НКТ-а незаконито и неуставно;
  • зато што је и проглашење ЦГ као „корона-фри дестинације“ проглашено супротно Закону о заштити од заразних болести, по члану 8 став 2.

И на крају, подсјећам грађане све грађане Црне Горе који су привођени, притварани, који су прекршајно или кривично одговарали и кажњени да утуже државу Црну Гору и остваре своја права.

ПРЕДСЈЕДНИК ОО НСД ПЉЕВЉА

Милан Мијо Лекић

O RTPV

Pročitajte i

Pogledajte koja partija je potrošila najviše novca za reklame na Fejsbuku

Političke partije i izborne liste potrošile su više od 77 hiljada eura za sponzorisanje njihovih …

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *